2025. április 26.
Így választunk bőrápolási termékeket

Így választunk bőrápolási termékeket

Fontos a fenntarthatóság, a növényi összetevők és a természetes alapanyagok használata – derült ki a Herbiovit közel 500 fős felméréséből, amelyet a hazai bőrápolási termékek vásárlási szokásairól készítettek.

A kérdőívet kitöltők 53%-a alkalmanként, 37% pedig rendszeresen vásárol természetes összetevőkből álló, gyógyhatású bőrápolási termékeket, közel 9%-uk még nem, de egyre jobban érdeklődik a téma iránt, és mindössze 1% nem vásárol és nem is tervez a jövőben. A kutatás kitért arra is, hogy mi alapján választanak a hazai vásárlók (itt több választ is adhattak). A megkérdezettek 71%-a többek között az összetevők listáját veszi alapul vásárláskor, 49%-nak fontos, hogy mentes legyen az olyan összetevőktől, mint például a parabén, illatanyag, tartósítószer és allergén. Többen (42%) ajánlás alapján is választanak bőrápolási termékeket, 32% illat, 28% terméktesztek, blogcikkek hatására dönt, 23%-nak pedig a krém állaga az egyik fontos szempont.

 

Előnyben a csak természetes összetevőket tartalmazó bőrápolási termékek
A Herbiovit kutatása olyan kérdéseket is feszegetett, miszerint fontos-e, hogy csak természetes alapanyagokat tartalmazzon egy-egy bőrápolási termék. A válaszadók 49%-nak igenis fontos, 50% egyre lényegesebbnek tartja, és mindössze 1% gondolja úgy, hogy számára ez nem fontos.

"A vásárlói érdeklődési szempontok folyamatosan változnak, a trendeknek és tudatosságnak köszönhetően egyre többen döntenek úgy, hogy a környezettudatos, természetes összetevőket tartalmazó bőrápolási termékeket dobják a kosárba, és nem utolsó szempont az sem, hogy egy termék gyógynövényeket is tartalmazzon. Úgy érzékeljük, hogy idén és a jövőben ez még tudatosabbá fog formálódni egyrészt fogyasztói szempontból, másrészt a márkák fejlesztési szempontjait tekintve” - mondta Balajti Péter, a Herbiovit tulajdonosa és márkamenedzsere.

 

Vidéken is népszerűek a természetes összetevőkön alapuló termékek
A növényi és természetes összetevőkből álló bőrápolási termékek vásárlása és használata nem csak a nagyvárosok “trendje” -  a vidékiek számára sem utolsó szempont szempont: a felmérést kitöltők túlnyomó része (84%) vidéki, és mindössze 16% budapesti lakos. Korosztályt tekintve nincs kiugró többség, de leginkább a 31-40 és 41-50 éves korosztály az, akik érdeklődnek a téma iránt.

 

Külföldön is a környezetbarát bőrápolási termékek a népszerűek, és fontos a fenntarthatóság is
A természetes test- és bőrápolási termékek piaca jelentősen nőtt az elmúlt időszakban, ami elsősorban a megnövekedett tudatosságnak köszönhető. Európa, Ázsia és a Csendes-óceáni térség, Észak-Amerika és más régiók meghatározott szabványai - mint például az Ecocert, NPA és NSF, vagy a Cosmos és a NaTrue regionális szervezetek - szabályozzák a natúrkozmetikumok piacát.

Egy nemrégiben készült amerikai tanulmányból kiderült, hogy a fogyasztók 72%-a a környezetbarát termékeket vásárolja meg, míg 81%-uk azt válaszolta, hogy a következő öt évben valószínűleg a környezettudatosabb márkákat részesítik majd előnyben. Sőt, a fogyasztók nagyon is hajlandóak többet fizetni a környezetbarát termékekért, ami arra készteti az szépségipart és más iparágakat is, hogy további lépéseket tegyenek ezen a téren.

A fenntarthatóság nagymértékben befolyásolja a fogyasztói döntést arról, hogy mit vásároljanak és melyik márkától. Aktívan keresik azokat a márkákat, amelyek platformja, kommunikációja és értékei tükrözik a sajátjukat. Az amerikai Dotcom Distribution éves e-kereskedelmi fogyasztói felmérése szerint a szépség- és bőrápolási termékeket használók számára a fenntartható csomagolás az a környezeti tényező, amely leginkább arra készteti őket, hogy egy márkától vásároljanak. 

Összességében jól látható, hogy a növényi összetevők alkalmazása a szépségiparban is egyre inkább fontos szempont, a vásárlók pedig hajlandóságot mutatnak a mentes és a környezettudatos termékek iránt. Az igényeket látva várhatóan a jövőben a márkák még nagyobb hangsúlyt fognak fektetni a környezetvédelemre, és a fókusz a természetes alapanyagokon, a növényi összetevőkön és a környezetetkímélő csomagoláson lesz.

Megosztás

A wellness nem csak a punnyadásról szól

Hello Mozaik

A wellness nem csak a punnyadásról szól

  • 2025.04.26

Az életmódváltás szinte bármilyen életkorban elkezdhető. Szerencsére egyre többen ismerik fel annak jelentőségét, hogy rendszeres mozgással, edzéssel, kiegyensúlyozott étrenddel, megfelelő mennyiségű és minőségű pihenéssel hozzájárulhatunk testi és szellemi jólétünkhöz.

Tavaszi vitalizálás

Hello Mozaik

Tavaszi vitalizálás

  • 2025.04.2

A tavasz első napsugaraival nemcsak a természet ébredezik téli álmából, hanem az emberek gondolatai is a megújulás körül forognak. Jó lenne karcsúbbnak és energikusabbnak lenni, leküzdeni a tavaszi fáradtságot, feltölteni a szervezet vitaminraktárait. El lehet érni mindezt önsanyargatás és lemondás nélkül?