2024. április 26.
Eladta az Alföldi Tej a Kokárdás márkáját

Eladta az Alföldi Tej a Kokárdás márkáját

Az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. megvásárolta az Alföldi Tej Kft. Kokárdás márkáját, így hazai története során először szerez tulajdonjogot egy magyar brandben - jelentették be pénteken egy székesfehérvári sajtótájékoztatón.

Bernhard Haider, az Aldi Magyarország ügyvezető igazgatója emlékeztetett arra, hogy az Alföldivel 2015-ben jöttek ki - kizárólag magyar tejtermelőktől származó tejből - a magyar fogyasztói igényekhez alakított Kokárdás termékekkel. A márkanév alatt 12 terméket kínálnak, de szeretnék tovább bővíteni a kínálatot. Ebbe olyan termékek is bekerülhetnek, amelyeket az Alföldi nem tud gyártani, de más gyártók képesek az elvárt színvonalat teljesíteni – közölte az MTI.

Mélykuti Tibor, az Alföldi Tej Kft. ügyvezető igazgatója közölte, hogy tíz éve dolgoznak együtt az Aldival, és mára stratégiai partner lett a két cég.

Bernhard Haider szerint szinte biztosan felveszik a Kokárdás kínálatába a trappista sajtokat és a Túró Rudit, de a magas minőség, a magyar alapanyag és feldolgozás nem változik. Hozzátette: a jövőben az Alfölditől vásárolják majd a biotejet, így az első kiskereskedelmi áruházlánc lesznek, ahol valamennyi kiszerelésű friss és UHT-tej, továbbá minden típusú trappista sajt magyar termék lesz.

Az Alföldi Tej 2003-ban 23 taggal alakította meg termelői csoportját, és 2004-2005-ben elindították a feldolgozást a fehérvári tejüzem megvásárlásával. Azóta tízmilliárd forintot költöttek az üzem fejlesztésére. 2015-ben a cég megvásárolta a debreceni tejüzemet, ahol idén és jövőre több mint 12 milliárd forintból sajtgyártó és porítóüzemet építenek. Az Alföldi Tej nettó árbevétele 2017-ben meghaladta az 53 milliárd forintot, a munkavállalók létszáma pedig 630 a két gyárban. Az évek óta tartó 15-20 százalékos növekedési ütem mellett, a debreceni beruházások befejezésével a belföldi tejfeldolgozók között elsők lehetnek - mondta Mélykuti Tibor.

Az Aldi 2008-ban nyitotta meg hálózatának első áruházát Magyarországon. Jelenleg közel 3000 magyar munkavállalót foglalkoztat és 129 áruházból álló országos hálózatot működtet.

Megosztás

Az idei év hozhatja meg az IT iparágnak a növekedést?

Hello Gazdaság

Az idei év hozhatja meg az IT iparágnak a növekedést?

  • 2024.02.2

Az IT szektor a 2023-as évben az előző évi növekedéshez képest csökkenést mutatott a megrendelések tekintetében, azonban hazai és nemzetközi jóslatok szerint az idei évben növekedésnek indulhat - végzett piaci körképet a hazai IT munkaerőpiac egyik vezető cége, a Bluebird.